ربات پرنده غواص برگرفته از مرغ دریایی

مقدمه

سلام دوستان. با یکی از مجموعه مطالب ویژه در خدمت شما هستیم. در این جلسه میخوایم در مورد کوادکوپتر AquaMAV صحبت کنیم. مثل همیشه مستقیم میریم سر اصل مطلب.

ربات پرنده غواص

ربات پرنده AquaMAV

در طبیعت حیوانات مختلف قادر به انتقال بین آب و هوا هستند در این بین می توان به پرواز ماهی، پرواز ماهی مرکب، پرندگان و حشرات اشاره کرد که مهندسان از اینها برای ساخت این ربات ها الهام می گیرند

این ربات پرنده AquaMAV نام دارد که قادر به ورود و خروج از آب است که توسط مهندسان کالج سلطنتی لندن ساخته شده است این ربات پرنده با استفاده از بال تاشو شبیه یک مرغ دریایی به هنگام ورود به آب عمل کرده و موقع خروج از آب شبیه یک ماهی از آب بیرون می پرد.ربات پرنده دارای وزن 200 گرم است و سرعت آن چیزی حدود 97 کیلومتر بر ساعت در آب می رسد.

 

 

 

یکی از چالش های مهم این ربات قدرت کافی برای خروج از آب را داشته باشد که پس از جمع آوری نمونه آب ربات پرنده با استفاده از یک مخزن دی اکسید کربن و لوله توخالی تولید یک انفجار قدرتمند در آب می کند تا با این حرکت به سرعت مورد نیاز برای خروج از آب دست پیدا کند و این حرکت برگرفته از حرکت ماهی برای بیرون پریدن از آب الهام گرفته شده است و قادر است به سرعت 11 متر بر ثانیه در زیر یک ثانیه برسد

سرعتش این ربات در هوا حدود 48 کیلومتر بر ساعت می رسد و محدوده پرواز آن حدودا 5 کلیومتر و باتری آن هم حدود 14 دقیق پرواز را فراهم می کند و همچنین این ربات از کامپوزیت فیبرکربن و کولار ساخته شده است و مقاله که در این زمینه چاپ شده را می توانید از کانال تلگرام ما دانلود کنید و در زیر هم می توانید کلیپی از این ربات پرنده ببینید.

 

خوب دوستان این جلسه هم به پایان رسید. مثل همیشه میتونید ما رو در تلگرام و یا اینستاگرام دنبال کنید.

اگه هم که خیلی عاشق ما هستید که ما رو به دوستاتون هم معرفی کنید. ممنون از همکاریتون 😉 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید