شماتیک مداري قطعات الكترونيكي و شيوه قرار دادن آنها در مدار

دوست عزیز برای دیدن ادامه این مطلب لازم است که ابتدا دوره را خریداری نمایید. لطفا دوره مربوطه را از گزینه های زیر انتخاب کنید :

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید

20 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • امورش تون خیلی اسان و باحاله واقعاا دمتون گرم..متشکرم که این ذحمت هارو برای ما میکشین..خدا همیشه حفظتون کنه و تنتون سلامت باشه

  • سلام اموزش هاتون خیلی عالیه حسابی استفاده میبرم فقط میخواستم بدونم ادرینو بهتره یا avr?

    • با سلام. سوالتون خیلی خیلی کلی هست و بسته به نیازی که دارید میشه به این سوال پاسخ داد. ولی چند نکته کلی هست که میتونه به شما کمک کنه :

      اول این که هسته اکثر بردهای آردوینو همون میکروکنترلرهای avr هست و در واقع داریم همون ها رو برنامه ریزی میکنیم.
      دوم این که آردوینو میاد و همه قطعات رو کنار هم قرار میده. یعنی شما با استفاده از برد آردوینو نیازی به پروگرمر و رگولاتور و … ندارید در حالی که اگه یه میکرو avr تهیه کنید باید همه این موارد رو هم خودتون جداگانه بخرید که هزینه اش خیلی بیشتر میشه.
      مورد سوم کدنویسی آردوینو هست که نسبت به avr خیلی خیلی ساده تره. البته چون ساده تر هست طبیعتا شما از سخت افزار هم دورتر میشید و شاید خیلی دقیق اتفاقات داخل سخت افزار رو نفهمید. ولی خودتون میتونید اگه دوست داشته باشید بیشتر وارد سخت افزار بشید.
      مورد چهارم این هست که برد آردوینو یک برد اپن سورس هست و دنیا هم داره میره به سمت اپن سورس. پس چه بهتر هست که ما هم گام به گام با دنیا پیش بریم.
      مورد پنجم این هست که آردوینو جدا از همه مواردش ، به یک استاندارد در بردها هم تبدیل شده و ردپای کدنویسی این برد رو در بردهایی دیگه مثل beaglebone مشاهده میکنیم و اگه بخواید با اون بردهای پیشرفته کار کنید ، تجربه کار با آردوینو میتونه کمک کننده باشه.
      موفق باشید.

  • سلام خسته نباشید
    ممکنه بفرمایید مفهوم SA و TA بروی مدار چیست؟

    • سلام جناب محمدی
      لطفا مدار مورد نظرتان را ارسال کنید تا پاسخ داده شود. دو عبارتی که بیان نمودید به صورت نامعلومی بیان شده اند.
      موفق باشید.

  • میشه شماتیک سوکت rj را هم دو این دو روز بزارین.ممنون میشم

    • با سلام
      سوکت های rj مدل های مختلفی مثل rj45 , rj11 , …دارند و پایه های هرکدام متفاوت می باشد و معمولا با یک مستطیل که تعدادی پایه به آن متصل است نشان داده می شود.
      شماتیک rj45 در بخش مربوط به کانکتورها اضافه شد.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید