دوره آموزشی ساخت اصولی یک ربات-مقدمه و معرفی دوره{جلسه صفر}

مقدمه

یکی از مهمترین دوره هایی که خلا آن در سایت احساس می شد دروه آموزشی ساخت اصولی یک ربات بود و البته کاربران نیز تقاضای زیادی در رابطه با بارگذاری این دوره در سایت داشتند که ان شاالله به مرور تمامی جلسات بر روی سایت قرار می گیرد. از آنجایی که در رباتیک بخش های زیادی وجود دارد در بخش هایی ممکن است لازم باشد که به دوره های دیگر سایت نیز مراجعه کنید و به عنوان پیش نیاز آن را فرا گیرید. به عنوان مثال برای شرح ابزارآلات مورد نیاز لینک های مربوط به دوره کارگاه مکانیک را معرفی می کنیم و در مواردی که نیاز به الکترونیک است لینک های دوره آموزش ساده الکترونیک را معرفی می کنیم. در این دوره قصد داریم مطالب گوناگونی از تمامی اجزای ربات را شرح دهیم که نمونه ای از آنها شامل موارد زیر می باشد:

  1.  آشنایی با ربات و معرفی ربات های مشهور
  2.  آشنایی با انواع ربات ها
  3. آشنایی با انواع شیوه های حرکتی در ربات ها 
  4. آشنایی با انواع موتورهای کاربردی در ربات ها
  5. آشنایی با انواع گیربکس های کاربردی در ربات ها
  6. الگوریتم های مورد استفاده در انواع ربات ها
  7. آشنایی با انواع سنسورها
  8. برنامه نویسی ربات
  9. الکترونیک ربات
  10. سیستم های کنترلی ربات ها
  11. به کارگیری درجه آزادی در ربات
  12. سینماتیک ربات ها
  13. بازوهای مکانیکی
  14. محاسبات مورد نیاز ربات ها برای اهداف قدرت و سرعت
  15. تحلیل پایداری ربات ها در محیط های مختلف
  16. روش های تعمیراتی انواع موتورها و گیربکس ها

و تمامی مطالبی که در حین برگزاری خلا آن احساس می شود و یا مورد نیاز مخاطبان است. هر کدام از موارد بالا نیاز به برگزاری چندین جلسه دارد تا به خوبی بیان شود.

آشنایی با رباتیک

هدف از دوره آموزشی ساخت ربات

با توجه به اينكه اين وب سايت يك وب سايت رباتيکی مي باشد نياز به یک دوره رباتیک كاملا محسوس بود و بر آن شديم تا دوره تحت عنوان دوره رباتیک را شروع كنيم هدف از اين دوره آشنايی کامل با رباتیک از صفر تا صد است. ما در اين سلسله جلسات به صورت كاملا تصويري تمامي ابزارها و تجهيزات رباتيكی را شرح مي دهيم و نحوه كار با هركدام را بيان مي كنيم.

وظيفه ما در قبال شما چيست؟

وظیفه ما این است که مطالب را تا حد ممکن ساده و قابل فهم بیان کنیم. جاهایی را که کامل متوجه نمی شوید به ما اطلاع بدید تا ما در اولین فرصت به شما پاسخ بدیم. توضیحات ما به صورت عکس و یا فیلم و به صورت کاملا شفاف می باشد طوری که جای هیچگونه سوالی باقی نمی ماند.

وظيفه شما در قبال ما چيست؟

اول این که سعی کنید گام به گام همراه با این دوره پیش بروید.قطعات مورد نظر که در طی جلسات معرفی می شود را تهيه كنيد و اگه جایی فکر میکنید مطلبی ناقص گفته شده و یا بهتر میتوانست گفته شود از طریق بخش نظرات به ما انتقال دهید تا ما آن موضوع را بهبود ببخشیم. نکته دیگر اینکه سایت هایی که ما در جهت خرید قطعات معرفی می کنیم صرفا جهت راهنمای کاربران می باشد و جنبه تبلیغاتی ندارد.

رباتیک

مهارت هاى كه كسب مي كنيم

كار با اين دوره باعث می شود كه شما به راحتی و بدون كمك كسی در خانه خودتان تمامی تجهيزات را بخريد و با آنها كار كنيد زير اين دوره بی نهايت ساده و به صورت تصويری بيان شده است و تمامی سوالات شما در كمترين زمان پاسخ داده می شود.

  • دوستان عزیز بیشتر دوره های مربوط به این وب سایت رایگان می باشد. در صورت تمایل می توانید به اندازه وسع مالی خود(هر چند ناچیز) جهت پرداخت هزینه های نگهداری وب سایت از ما حمایت کنید:

برای دریافت آخرین مطالب سایت  و همچنین مطالب منحصر به فرد دیگر که در سایت منتشر نمی شوند میتوانید در کانال تلگرام ما عضو شوید و یا در اینستاگرام ما را فالوو کنید:

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • با سلام
    فرزند من 13 ساله هست و خیلی علاقه مند به ساخت ربات است لطفا راهنمایی کنید از چه دوره هایی می تواند استفاده کند

    • با سلام. برای کودکان و نوجوانان حتما پیشنهاد می شود که از کلاس های رباتیک مخصوص آنها استفاده شود. مجتمع فنی تهران کلاس هایی را در این زمینه برگزار می کند که از آن میتوانید استفاده کنید.
      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید