آشنایی با اصطلاحات رایج در هواپیمای مدل به صورت تصویری {جلسه دوم}

مقدمه

در این مقاله به اصطلاحات رایج در هواپیمای مدل می پردازیم. سعی کردیم بر روی عکس تمامی قطعات و اصطلاحات رو توضیح بدیم که ساده تر باشد.

اصطلاحات و تعاریف رایج در هواپیماهای مدل 

قطعات اصلی را در شکل زیر مشاهده می کنید. قسمت های نارنجی رنگ در شکل زیر قابلیت حرکت کردن را دارند و قسمت خاکستری رنگ ثابت هستند و مثل تکیه گاه محکمی برای قسمت های نارنجی رنگ عمل می کنند.

structure

شکل زیر هم با جزییات کامل نشان داده شده است.

airplane component

در صورتي كه هواپيماي مورد نظر داراي يك بال باشد به آن Monoplane مي گويند. Mono به معناي يك مي باشد و Plane هم به معناي هواپيما مي باشد.

هواپيماي monoplane

در صورتي كه هواپيماي مورد نظر داراي دو بال باشد به آن Biplane مي گويند. Bi به معناي دو مي باشد و Plane هم به معناي هواپيما مي باشد.

هواپيماي Biplane

در مورد چرخشهای هواپیما هم اصطلاحات زیر را داریم.

aireplane

برای آشنایی کامل با کانال به دوره آموزش کوادروتور مراجعه کنید.

قطعات داخلی را هم در شکل زیر مشاهده می کنید.

internal

شکل زیر هم نمایی از Clevis را نشان می دهد.

clevis

اصطلاح رایج دیگری که در هواپیمای مدل کاربرد دارد Retract است که به معنی چرخ هایی است که قابلیت جمع شدن در زیر هواپیما را دارند.

retracts

شکل زیرمکانیزم جمع شدن را نشان می دهد.

wheel

شکل زیر Glow Plug  و Remote Glow Plug را در یک هواپیمای مدل سوختی را معرفی میکند.

glow plug

در شکل زیر هم انواع ملخ های مورد استفاده در موتور های سوختی را مشاهده می کنید.

 

propellor

در صورتی که اصطلاح خاصی مد نظرتان بود بیان شود تا با شکل به مطلب فوق اضافه شود.

برای دریافت آخرین مطالب سایت  و همچنین مطالب منحصر به فرد دیگر که در سایت منتشر نمی شوند میتوانید در کانال تلگرام ما عضو شوید و یا در اینستاگرام ما را فالوو کنید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید

4 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • سلام من مدت کمی هست یک هواپیما الکتریکی بنام Decathlon,آموزشی خریدم ولی وارد نیستم دو روز پیش رفتم در یه جایی که هیچ چیز بلند نبود واسه پرواز اما حدود 2 یا 3متری زمین پرواز کرد ومدام بدون اینکه من کنترل سمت چپ را بگیرم چه روی باند وقت حرکت وچه در هوا فقط دور خودش بسمت چپ میچرخید نه بالاتر میرفت ونه مسیرش مستقیم میشد اگه راهنمایی کتید که علت چیه و از کجا مشکل داره ممنون میشم و اینکه آیا درست میشه ؟؟؟؟ اگه لازم هست شماره تماسم را بزارم با تشکر

    • سلام و احترام
      احتمالا موقع حرکت از کلید یاو به درستی استفاده نمی کنید و هواپیما حول محور Z می چرخد. مطابق دستورالعمل موجود در کاتالوگ کلید یاو را مشخص کنید.
      موفق باشید

  • سلام، دارم مطالب هواپیمای مدل رو می خونم، عالی توضیح دادید و مطالبی که به صورت پراکنده و ناقص توی نت هست رو یک جا و جامع توضیح دادید.
    انشاالله همیشه موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید