فلایت کنترل APM {جلسه بیست و چهارم}

دوست عزیز برای دیدن ادامه این مطلب لازم است که ابتدا دوره را خریداری نمایید. لطفا دوره مربوطه را از گزینه های زیر انتخاب کنید :

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید

72 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • سلام ایا در اتوپایلوتهای اپن سورس براساس ارتفاع سنجی بارومتری یا gpsفلایت کنترل می تواندکنتاکت خروجی بده ؟{باز وبسته کردن یک رله}وایا در هر ارتفاعی امکانش وجودداردمثلا فلایت کنترل APM2.8Pro

    • سلام و احترام
      در فلايت كنترل هايى همانند APM و پيكس هاوك تعدادى از پين هاى خروجى را با نام Relay يا رله مى شناسند كه منظور اين است كه اين پايه ها مى توانند به عنوان يك خروجى ديجيتال بر روى فلايت كنترل تعريف شوند و بين ولتاژهاى 0 تا 5 ولت عمل كنند. حال بسته به نياز شما مى توانيد از اين خروجى به عنوان يك ابزار مناسب استفاده كنيد.
      موفق باشيد

  • سلام آقای قاسمی. وقت تون بخیر
    در رابطه با سنسور سونار سوال داشتم
    زمانیکه کوادکوپتر رو در مد land میخوام فرود بیارم، نزدیکی سطح زمین که میرسه معمولا دچار عدم تشخیص فاصله درست با سطح زمین میشه(شاید بخاطر جریانات هوا یا وزش باد) و معمولا به زمین میخوره و درست فرود نمیاد همچنین بعضی وقتها که نزدیکی سطح زمین درحال پرواز هستم ممکنه کواد ناگهان ارتفاع خودشو از دست بده و اگه دیر بجنبم به زمین میخوره. این موارد رو درحالی عرض کردم که هنوز gps نگذاشتم. ایا با گذاشتن gps این مشکلاها حل میشه و کواد میتونه به طور دقیق تری ارتفاعشو تشخیص بده یا اینکه gps فقط موقعیت رو تشخیص میده و برای مواردی که عرض شد باید سنسور سونار نصب کنم ؟؟
    ضمنا تنها نمونه ای از این سنسور که به apm میخوره این مدل هستش ؟؟؟ http://shop.aftabrayaneh.com/Sensors/Distance/Cjmcu_891_Ultrasonic_Distance_APM__AFTAB.html
    اگر شما مدل دیگری سراغ دارید یا نظری دارید در رابطه با این سنسور ممنون میشم بفرمایید. با سپاس

    • سلام جناب فتوت
      اطلاعاتي كه در مورد سونار گفتيد و اينكه دقت ندارند را بر چه اساسي بيان مي كنيد؟ ضمن اينكه علاوه بر سونار فشار سنج نيز وجود دارد و ارتفاع را تشخيص مي دهد. نمونه ديگري از سونار در فروشگاههاي داخلي جهت نصب بر روي كوادكوپتر فعلا همين مدل است ولي اينكه ميگوييد دقت ندارد از نظر من صحيح نيست.

      • درود خدمت شما وقت بخیر
        ظاهرا من منظورمو بد منتقل کردم. ببینید من هنوز در حال حاضر اصلا سنسور سونار نصب نکردم و برای همین هم عرض کردم که زمانی کواد میخواد فرود بیاد فاصله رو بطور دقیق نمیتونه تشخیص بده و به زمین میخوره( مگر اینکه خودم هنگام فرود با دست بگیرمش). اما میخواستم ببینم اگر سونار نصب کنم این مشکلم رفع میشه؟
        همچنین اگر کوادکوپتر به هر دلیل ارتفاعشو یکدفعه از دست بده ، در صورتیکه سونار زیرش نصب باشه به زمین نمیخوره؟

        • سلام جناب فتوت
          نكته اول: اندازه گيرى فاصله در كوادكوپتر به سه طريق مى تواند صورت پذيرد:
          1- استفاده از سنسور فشار
          2- استفاده از GPS يا ديگر سنسورهاى ناوبرى
          3- استفاده از سونار
          در مورد روش هاى بالا بهترين روش همان آلتراسونيك مى باشد كه تقريبا در همه مواقع به درستى فاصله را تشخيص مى دهد زيرا همانطور كه از شرايط GPS و فشارسنج اطلاع داريد نمي توان در همه مواقع به آنها اعتماد كرد. دقت كنيد كه سونار هم نياز به كاليبراسيون دارد و در صورت انجام ندادن تنظيمات مربوطه دچار خطا مى شود. اين مورد را مى توانيد به صورت دستى و با اتصال پرنده به كامپيوتر و رويت كردن مقادير سونار به وسيله خط كش به دقت مورد بررسى قرار دهيد.
          نكته دوم: در قسمتى از كامنت بيان نموديد كه اگر به هر دليلى پرنده مشكلى به هم زد آيا به زمين ميخورد؟ به زمين خورد يك بحث است و غيرفعال شدن موتورها و جلوگيرى از آسيب بحث ديگرى است كه همه آنها به ارتفاعى بستگى دارد كه شما در آن قرار داشته ايد. بحرحال سازندگان فلايت APM تمامى موارد ايمن را براى اين فلايت طرح ريزى كرده اند و چنانچه به هر دليلى پرنده شما دچار سقوط شود و يا اتفاقى بيفتد كه خارج از كنترل شما باشد موتورها خودبخود غيرفعال مي شوند و پرنده خاموش مى شود كه اين وضعيت را با نام FS_CRASH_CHECK مى شناسيم. در صورتى كه ما اين پارامتر را در تنظيمات فلايت بر روى عدد 1 تنظيم كرده باشيم عمل مى كند و در صورتى كه بر روى عدد 0 تنظيم شده باشد غيرفعال مى شود و عمل نمى كند.
          نکته سوم: در ارتفاعات معمولا بیشتر از 10 متر سونار عملا بدون کاربرد است و نمی توانید از آن استفاده کنید. چنانچه به دیتاشیت مربوط به سونارها مراجعه کنید مشاهده می کنید که همه آنها زیر 10 متر را پشتیبانی می کنند و برای اندازه گیری ارتفاعات بالاتر باید از فشارسنج و یا GPS استفاده کنید. که البته در ارتفاعات بالاتر از 10 متر به دلیل اینکه مسلما زیر یک سقف نیست GPS هم به درستی کارش را انجام می دهد.
          موفق باشيد

دیدگاهتان را بنویسید