شرکت های سازنده رادیوکنترل

مقدمه اى بر شرکت های سازنده رادیوکنترل

در اين مقاله قصد داريم برترین شرکت های سازنده رادیوکنترل را معرفي كنيم. از هر شرکت هم بهترین رادیویی که ساخته رو معرفی می کنیم. در حال حاضر شرکت های زیادی هستند که رادیوکنترل تولید می کنند ولی ما در این جلسه به چند برند برتر جهان اشاره می کنیم. تقریبا همه مدلرها روی برند رادیویی که استفاده می کنند حساس هستند و اگر ازشون بپرسید به راحتی می توانید از نحوه بیانشون این را متوجه شوید و اینکه با فلان برند کرش داشتن و غیره.

براى كسب اطلاعات كافى در زمينه راديوكنترل از لينك زير استفاده كنيد:

کاربران محترم، خواندن این جلسه بدون انجام تمرینات آن و گام به گام پیش رفتن با درس كافى نمى باشد. لطفا تمرين هاى آخر جلسه به همراه لينك هاى ارسال شده را به دقت مطالعه كنيد تا به درك كامل و عميقى از مطالبى كه در ادامه مى آيد برسيد.

نکته دیگه هم اینکه وقتی از کیفیت و برتر بودن یک رادیو صحبت می کنیم منظور کیفیت آنتن، بدون باگ بودن فریمور، کیفیت تولید(همانند کیفیت اتصالات لحیم شده، سیم کشی ها، سوییچ های تاگل و…) و کیفیت ظاهری و ارگونومی بودن بدنه رادیوکنترل و راحت بودن با آن می باشد.

Futaba Radios

یکی از بهترین شرکت های سازنده رادیوکنترل در جهان فوتابا می باشد. رادیوکنترل های این شرکت به داشتن ضریب ایمنی بالا مشهورند. این شرکت با استفاده از تکنولوژی های FASST و FHSS توانسته است جایگاه ویژه ای در بین سازندگان رادیوکنترل در جهان داشته باشد. هنگامی که یک رادیوکنترل فوتابا را می خرید به نوع تکنولوژی بکار رفته در آن دقت کنید زیرا با یکدیگر سازگاری ندارند و قاعدتا گیرنده های متفاوتی را می طلبند. معروف ترین مدل رادیوکنترل این شرکت 14SG می باشد. این مدل تنها رادیوی 14 کاناله با تکنولوژی  FASSTest و فرکانس 2.4گیگاهرتز است و با پروتکل های Futaba FASST و S-FHSS به طور کامل سازگار است، بنابراین می توانید با هر گیرنده 2.4 گیگاهرتزی فوتابا آنها را استفاده کنید. این 14 کانال قادر به دریافت داده های تلمتری می باشند.

رادیوکنترل فوتابا شرکت های سازنده رادیوکنترل

JR Radios

از دیگر برندهای معروف رادیوکنترل JR می باشد که محبوبیت خاصی در بین هلی بازها دارد. این شرکت با داشتن لایسنس شرکت Spektrum سازگاری کامل با گیرنده های ساخت این شرکت دارد. در حال حاضر شرکت JR از پروتکل های DMSS که مخفف Dual Modulation Spectrum System می باشد بهره می برد. سری های جدید شرکت JR که از این پروتکل ها بهره می برند شامل XG6, XG8, XG11, & XG14 می باشد. شکل زیر JR DMSS XG14 Radio را نشان می دهد.

رادیوکنترل JR

Spektrum Radios

از دیگر شرکت های سازنده رادیوکنترل در جهان که دارای نام و نشان خاصی است اسپکتروم می باشد. اسپکتروم در کنار کیفیت مناسب قیمت مناسب را هم در نظر گرفته است. این شرکت با داشتن تنوع محصولات جایگاه مناسبی در بین مشتریان خود دارد. تکنولوژی مورد استفاده این شرکت DSM2/X می باشد. از مدل های ارایه شده توسط این شرکت می توان به سری ها DX اشاره کرد. شکل زیر نمایی از DX9 را نشان می دهد.

رادیوکنترل spektrum

Hitec Radios

شرکت HiTec چند سالی از شرکت های سازنده رادیوکنترل در جهان عقب افتاد تا اینکه نسل جدیدی از رادیوها رو به بازار معرفی کرد. در حال حاضر Aurora 9X HiTec Radio بهترین رادیوکنترل این شرکت می باشد. این رادیوکنترل دارای صفحه نمایش لمسی می باشد.

رادیوکنترل Hitec

تعداد دیگری از شرکت های دیگر که در زمینه ساخت رادیوکنترل فعالیت دارند و در رده های بعدی هستند را در زیر آورده ایم:

Turnigy

Frsky

Radio Link

Quanum

تمرین:

  1. پروتكل هاى ارتباطى مورد استفاده در فوتابا را نام ببريد؟
  2. پروتكل DSM مربوط به چه راديوكنترل هايى مى باشد؟
  3. عدم سازگارى گيرنده هاى يك شركت با فرستنده هاى ديگرش در چيست؟

این جلسه هم به پایان رسید. برای اطلاع از جلساتی که در آینده بر روی سایت قرار داده می شود و همچنین مطالبی که در کانال ما منتشر می شود می توانید ما را در محیط های مجازی دنبال کنید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید

19 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • سلام
    روزتون بخیر
    من یه سوال داشتم
    شما رادیو کنترل RADIOLINK AT10 II
    رو پیشنهاد میکنید یا فوتوبا14sg
    وقتی تحقیق می کنیم فوتوبا یک برند قدیمی هست و نمیتونه از مولتی روتور ها پشتیبانی کنه
    ولی در مورد رادیو لینک میشه کگگفت هم جدیده
    هم برد چهار کیلومتری داره هم دو پروتکل ارتباطی امن و با قیمت کمتر نسبت به فوتوبا
    می خواستم بدونم آیا شما با در نظر گرفتن این رادیو کنترل باز هم به فوتوبا ۱۴sg رای میدی؟
    و اینکه آیا جواب نظرات به ایمیل شخصی ارسال می کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید