مقدمه و معرفی دوره آموزش هواپیمای مدل و ساخت آن{جلسه 0}

مقدمه

در این مقاله قصد داریم مقدمه ای در مورد هواپیماهای مدل و انواع آن بیان کنیم. تقریبا تمامی هواپیماهایی که به صورت واقعی در آسمان پرواز می کنند به صورت رادیوکنترل شبیه سازی شده اند و ما نام مدل بر آنها گذاشته ایم. مدل های گوناگونی تولید می شوند که بعضی از آنها مخصوص افراد مبتدی است و بعضی از آنها مخصوص افراد با تجربه است و شما متناسب با تجربه خود می توانید نوع آن را انتخاب کنید. بعضی از آنها گران هستند و بعضی از آنها ارزان هستند که باز هم با توجه به میزان پول خود می توانید آنها را انتخاب کنید. خیلی از آنها را می توانید در حیاط خلوت خود به پرواز در آورید و بعضی دیگر نیاز به یک زمینی با مساحت زیاد برای پرواز دارند و بدین طریق هرکسی می تواند هر مدلی که دوست دارد و متناسب با خودش است را انتخاب کند.

Park Flyer airplane

Park Flyer ها هواپیماهای نسبتا کوچکی هستند که تقریبا در تمامی مکان های می توانید آنها را پرواز دهید این هواپیماها معمولا به صورت RTF ساخته می شوند و تمامی جذابیت های یک هواپیمای مدل را دارند. هر چند می توانید این کیت ها را به صورت ARF نیز تهیه کنید. براحتی می توانید با آنها پرواز را یاد بگیرید. این نوع از هواپیماها ارزان تر و با دوام تر از هواپیماهای ساخته شده با چوب بالسا هستند. این نوع هواپیماها فقط برای مبتدی ها نیست و تمامی افراد می توانند از آنها استفاده کنند و خیلی از آنها دارای سرعت بالایی هستند و بدلیل اینکه نیاز به تجهیزات خاصی جهت راه اندازی ندارند و نیاز به میدان پروازی ندارند بسیار مناسب شهرنشین ها می باشد. 

park flyer

Trainer Airplane

همانطور که از نام این هواپیما مشخص است مخصوص مبتدی هاست. این هواپیماها در ابعاد و اندازه های بزرگ و با استفاده از چوب بالسا ساخته می شوند. هواپیماهای ترینر دو بال در بالای هواپیما دارند که اصطلاحا به آن بال رو می گویند و از سرعت کمی هم برخوردارند. هواپیماهای ترینر را می توانید در مدل های الکتریکی و سوختی تهیه کنید. در دو نوع RTF و ARF می توانید آنها را تهیه کنید. 

trainer airplane

Sport Airplane

پس از اینکه با هواپیماهای ترینر تجربه کافی کسب کردید نیاز دارید که با چالش های جدیدی روبرو شوید که در این مرحله می توانید از هواپیمای اسپورت استفاده کنید. در هواپیماهای اسپورت بال آنها یا در زیر هواپیماست و یا در وسط قرار دارد تا شما قابلیت مانور با آن را داشته باشید. بعضی از آنها بسیار پایدارند و فقط یک گام از هواپیماهای ترینر جلوتر رفته اند و بعضی از آنها هم بسیار ناپایدارند و تجربه بیشتری می خواهد. 

sport airplane

Micro RC Airplane

این هواپیماها بسیار کوچک می باشند و فقط هم در نوع الکتریکی وجود دارند و می توانید براحتی در داخل خانه آنها را پرواز دهید و دیگر نیازی به دانستن شرایط آب و هوایی و غیره ندارید.

هواپیمای مدل کوچک

Scale RC Airplane

هواپیماهای اسکیل در اندازه های مختلف و کپی شده یک هواپیمای واقعی ساخته می شوند و مناسب افراد حرفه ای است. این نوع هواپیماها هزینه ساخت زیادی نسبت به بقیه دارند.

scale rc airplane

Jet RC Airplane

هواپیماهای جت بسیار تند و تیز هستند. این هواپیماها واقعا نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارند و البته لذت خاص خودش را دارد. در مقالات آینده در مورد جهت ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

هواپیمای جت

Gliders

گلایدرها را می توان در نمونه های موتور دار و بدون موتور یافت. این نوع از هواپیماها در صورتی که بدون موتور باشند با استفاده جریان هوای گرم به حرکت خود ادامه می دهند که البته معمولا پیداکردن اینگونه جریان ها هم جای خاص خود را دارد. گلایدرها هم در جلسات آموزش هواپیمای مدل گنجانده می شوند.

گلایدر

برای اطلاع از زمان انتشار بخش دوم این مقاله می توانید ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید