حداکثر سرعت کوادکوپتر

دوست عزیز برای دیدن ادامه این مطلب لازم است که ابتدا دوره را خریداری نمایید. لطفا دوره مربوطه را از گزینه های زیر انتخاب کنید :

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید

9 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • سلام.وقت بخیر

    برای تغییر سرعت یک موتور BLDC ، چه نوع سیگنالی برای درایو آن (ESC) ایجاد می کنیم؟

    و اینکه منظور از دوره کاری سیگنال چیست؟

    • سلام و احترام
      برای راه اندازی معمولا از سیگنال ذورنقه ای استفاده می کنند. منظور از دوره هم در جلسه سیگنال PWM به خوبی توضیح داده شده است. برای دسترسی می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

      موفق باشید.

  • سلام و احترام
    در رابطه با سوالی که مطرح نمودید با توجه به اینکه اطلاعاتی در رابطه با این سوال مطرح نکردید نکات زیر را خدمتتان عرض می کنم:
    1- پارامترهای کنترلی و معادلات دینامیکی کوادکوپتر تابع گشتاور و تراست تولیدی کوادکوپتر می باشد که باید با یک روش معین و دقیق بین این ورودی های کنترلی و سیگنال اعمالی به موتورها که تراست را برای ما بوجود می آورند رابطه ها را بدست آورد.
    از آنجایی که واحد تراست گرم می باشد یکی از روش های معمول بدست آوردن تراست استفاده از ترازو است. برای اینکار شما یک موتور و ملخ را به یک بدنه نسبت محکم متصل می کنید و آن را روی ترازو قرار می دهید. سپس با کنترل موتور در سرعت های مختلف تراست ناشی از یک ملخ معین که ترازو نشان می دهد را یادداشت می کنیم این مقدار را به ازای سیگنال های مختلف یادداشت می کنیم تا بتوانیم مقادیر را با هم مقایسه کنیم. بعد از اینکه داده ها را یادداشت نمودیم نمودار متناسب سیگنال بر حسب تراست را رسم می کنیم که معمولا یک نمودار غیرخطی است و باید معادلات حاصل از آنها را بدست آورید تا بتوانید در روش کنترلی مستقیم همراه با معادلات دیگر آن را لحاظ کنید. ما ترازو را به دو روش استفاده می کنیم که هر کدام مزایای خاص خود را دارد:
    روش اول: در روش اول از دو اهرم استفاده می کنیم که نیروی تراست را به صورت غیرمستقیم اندازه گیری می کنند. علت استفاده از این روش این است که هوای اطراف ملخ آزاد است و تاثیری بر شرایط آئرودینامیکی ندارد و دقیق تر از روش دوم است که به صورت مستقیم به دست می آید. اگر طول هر دو اهرم را یکسان در نظر بگیرید نیازی به فرمول موجود در شکل ندارید و مقداری که ترازو نشان می دهد دقیقا نیروی تراست است.

    روش دوم: در این روش ما یک استراکچر آماده می کنیم که از سه اهرم و یک صفحه زیرین تشکیل شده است و موتور و ملخ نیز به اهرم وسطی متصل هستند. پایه های دو اهرم نگهدارنده نیز باید به صفحه زیرین متصل شوند تا هنگام دور گرفتن موتور جابجا نشوند.

    2- شرکت های معتبر یک جدول تراست برای موتورهایشان ارائه می کنند که کار کاربران را ساده کنند و علاوه بر این بازده موتور به ازای تراست های مختلف را نشان می دهند. چنانچه هدف تان از این داده ها صرفا کسب تجربه است می توانید از جدول تراست هر موتور با ملخ خاصی که کارخانه آن را ارائه می کند استفاده کنید در غیر اینصورت طبق روشی که در بالا بیان کردیم داده هایتان را اندازه گیری کنید و معادلاتتان را بدست آورد. اگر هم دیدید که وضعیت معادلات غیرخطی تان کمی پیچیده است می توانید نمودارهایتان را به صورت خطی ترسیم کنید و معادلات را به صورت خطی به دست آوردید. در مورد روش خودتان هم اگر نیاز به بررسی دارد لطفا تصاویر مرتبط به همراه توضیحات کامل ارسال کنید تا پاسخ داده شود.
    با آرزوی بهترین ها

  • سلام
    ببخسید من میخوام نیروی تراست رو برای یک کواد روتور آماده محاسبه کنم.فرمولی که دارم T=bw^2 هست که b ضریب تراست و w سرعت روتورهام هستن.روشی که برای محاسبه b هست چیه؟فرمولهای آیرودینامیکیش رو دارم که پارامترهای زیادی داره.اگر بتونم این پارامترها رو برای پروانه استخراج کنم و این ضریب رو محاسبه کنم قابل اطمینان هست؟پیاده سازی عملی هم باید داشته باشم و دقیق بودنش برام خیلی مهمه.مسئله مشابهی درمورد گشتاور درگ هم دارم.فرمولهای تئوری رو توی تصویر ضمیمه فرستادم.
    کوادم تقریبا 3 کیلوس و وسایل جانبی داره

    • سلام و عرض ادب
      فرمولی که مربوط به تراست ذکر کردید دقیق می باشد و البته همیشه اختلاف هایی در تئوری و عملی وجود دارد و اینگونه نیست که به صورت بسیار دقیق انجام شود. با محاسبه 4 تا نیروی اساسی که به کوادکوپتر وارد می شوند به راحتی می توانید همه پارامترها را محاسبه کنید. آزمایش ها هم به صورت های مختلف انجام می شود. به هر حال هر کجای پایان نامه کوادکوپترتون به مشکل بر خوردید بنده در خدمتم.
      موفق باشید

  • باسلام و تشکر از مطالب مفیدی که در سایتتون قرار دادید.
    یه سوال داشتم. می خواستم بدونم مرجع این دو تا معادله ای که برای بدست آوردن سرعت عمودی و افقی استفاده کردید کجاست؟

    تشکر

    • با سلام و عرض ادب
      در مورد منابع این جلسه:
      1- در مورد مطالب و متن ها و عکس هایی که در این مطلب بیان شده است همگی به صورت کاملا ساده و برای اولین بار در سایت منتشر می کنیم و از تجربیات دوستان است.
      2- در مورد فرمول های ارایه شده ما فقط فرمول نهایی را نوشته ایم که بقیه دوستانی که در رشته مهندسی مکانیک تحصیل نکرده اند دچار سردرگمی نشوند. چون خیلی از بازدید کنندگان از رشته های مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر و بقیه رشته ها هستند و با فرمول های مهندسی مکانیک آشنایی ندارند. در صورتی که نیاز به اثبات فرمول از ابتدا دارید باید به کتاب مکانیک سیالات مباحث نیروی Drag مراجعه کنید. به طور خلاصه هم خواستید به صورت زیر است:

دیدگاهتان را بنویسید